
Realizujemy badania marketingowe i społeczne. Wykorzystujemy pełne spektrum metod i technik badawczych. Zawsze znajdujemy optymalne rozwiązania.
Jesteśmy niedużym, ale bardzo zgranym zespołem. Łączy nas kilkanaście lat wspólnej pracy oraz wspólne wartości – wysoka jakość pracy, zaangażowanie, partnerski stosunek do Klientów, Kontrahentów oraz Respondentów. Są wśród nas specjaliści z każdej dziedziny branży badawczej – badacze ilościowi i jakościowi, marketingowcy i badacze społeczni. Jedni z nas lubią nowinki techniczne i innowacje, inni wolą dobre, sprawdzone metody. Razem zrealizowaliśmy niemal tysiąc projektów badawczych i zapytaliśmy ponad milion respondentów.
Absolwent socjologii UMK w Toruniu i Podyplomowego Studium Public Relations Uniwersytetu SWPS w Sopocie. Z badaniami związany od 2006 roku. Specjalizuje się w badaniach wizerunkowych, badaniach marki, badaniach wspierających rozwój nowych produktów i usług, problematyce user experience i user centered design oraz badaniach i konsultacjach społecznych.
Współpracuje z klientami w obszarach: energetyka, elektromobilność, medycyna, nauka i uczelnie wyższe, usługi publiczne, kultura oraz property management.
Lubi pracę z ludźmi – ścisłą współpracę z klientami w ramach projektowania procesu badawczego, wypracowania wartości dodanej i rekomendacji oraz prowadzenie warsztatów, webinariów, grup fokusowych i wywiadów pogłębionych.
Ukończyła Marketing na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Badaniami jakościowymi zajmuje się od 2005 roku. Największe doświadczenie zdobyła w branży energetycznej, multimedialnej, finansowej i edukacyjnej. Zajmowała się zagadnieniami z zakresu satysfakcji klienta, U&A, procesów decyzyjnych, a także user experience.
W ramach swojej pracy współpracuje z klientami, wsłuchując się w ich potrzeby i przekładając je na użyteczne metody badawcze, aby finalnie sformułować praktyczne rekomendacje, które wspierają w decyzjach biznesowych.
Największą satysfakcję w pracy jakościowca czerpie z prowadzenia indywidualnych i grupowych wywiadów, zarówno osobistych, telefonicznych, jak i online.
Współzałożyciel agencji Inny Format, lider zespołu, strateg z dobrą znajomością branży badawczej. Absolwent socjologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu PR i marketingu w Wyższej Szkole Bankowej oraz menadżerskie na Uniwersytecie Gdańskim.
Badaniami zajmuje się od 2004 roku. Przeszedł wszystkie szczeble kariery badawczej: od asystenta do kierownika kilkunastoosobowego zespołu. Zdobyte doświadczenie zaowocowało założeniem w 2011 roku własnej agencji badawczej, która od dziesięciu lat z powodzeniem realizuje projekty dla firm małych, średnich i największych.
W Innym Formacie, oprócz tego, że jest prezesem, świetnie odnajduje się jako osoba odpowiedzialna za relacje i kreatywne rozwiązywanie sytuacji problemowych.
Absolwentka Psychologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w projektowaniu, realizacji i interpretacji wyników badań marketingowych i społecznych.
Specjalizuje się w badaniach wewnątrzorganizacyjnych, problematyki społecznej i rynku pracy. Posiada także wieloletnie doświadczenia w badaniach sfery FMCG, zwłaszcza testach produktów, sektora energetycznego, finansowego i wielu innych.
Jako rasowego badacza ilościowego pasjonują ją liczby, duże bazy danych oraz zależności między zmiennymi. Do swojego ilościowego warsztatu kilka lat temu dołączyła także doświadczenia jakościowe, z powodzeniem realizując multidyscyplinarne projekty badawczo-konsultingowe dla klientów wielu branż.
Już za chwilę najpiękniejszy dzień w polskim kalendarzu – Międzynarodowy Dzień Dziecka. Z tej okazji zapytaliśmy Polaków, w jaki sposób planują świętować ten dzień ze swoimi milusińskimi.
Najwięcej, bo niemal 40% rodziców – bez względu na wiek swój oraz swoich dzieci – zadeklarowało, że tego dnia spędzi aktywnie czas ze swoimi dziećmi. Prawie 30% złoży dzieciom życzenia, 21% obdaruje je prezentem, a 12% - wręczy lub wyśle pieniądze. 2 tygodnie przed Dniem Dziecka (bo w takim czasie realizowane było nasze badanie) prawie 30% rodziców nie wiedziało jeszcze, w jaki sposób będą obchodzić to święto. Rodzice najmłodszych dzieci (do 10 roku życia) zdecydowanie najczęściej planują wspólne, aktywne spędzenie czasu ze swoimi pociechami. Deklaruje tak ponad 80% rodziców najmłodszych dzieci. Częstotliwość takich deklaracji jest odwrotnie proporcjonalna do wieku dzieci, bo już rodzice nastolatków i studentów (dzieci w wieku 11-26 lat) zdecydowanie rzadziej będą świętować Dzień Dziecka aktywnie – taką formę obchodzenia tego dnia deklaruje 45% z nich. Natomiast dojrzali rodzice dorosłych dzieci (takich powyżej 26 roku życia) znacznie częściej deklarują, że po prostu złożą swoim dzieciom życzenia (32%). Wspólne spędzacie z nimi czasu planuje jedynie 12% rodziców dorosłych dzieci.
Najpopularniejszą formą wspólnego spędzenia czasu jest wyjście na lody. Prawie połowa rodziców zaplanowała taką właśnie wspólną aktywność. Co trzeci rodzic zabierze swoje dziecko na plac zabaw – na powietrzu lub pod dachem. Co czwarty chciałby pójść z dzieckiem na festyn lub zabawę z okazji Dnia Dziecka. Niewiele mniej planuje wspólną wycieczkę (np. rowerową lub krajoznawczą). 27% zostanie w domu i tam zrobi coś wspólnie ze swoim dzieckiem. Co piąty rodzic zamierza w Dzień Dziecka obdarować swoją pociechę prezentem. Najczęściej (24%) będzie to zabawka. W dalszej kolejności wymieniano: klocki - najczęściej LEGO (21%), słodycze (14%), odzież (13%), książkę/ komiks (12%) i inne artykuły dla dzieci.
Nieco ponad 1/3 ankietowanych (36%) deklaruje, że na prezent(y) dla jednego dziecka wyda nie więcej niż 100 zł. Dokładnie tyle samo (36%) planuje zakup prezentu w granicach 101-200 zł, a co dziesiąty rodzic wyda ponad 200 zł na prezent. Średni koszt prezentu/-ów dla jednego dziecka wyniesie około 130 zł. 12% ankietowanych, najczęściej rodzice nastolatków oraz dorosłych dzieci, przekaże pieniądze zamiast prezentu. 36% z nich ograniczy się do kwoty maksymalnie 100 zł, 42% wysupła z portfela nieco więcej – bo między 101 a 200 zł, zaś niemal co piąty dojrzały rodzic obdaruje swoje dziecko kwotą przekraczającą 200 zł, niektórzy nawet ponad 500 zł. Średnia zadeklarowana kwota ofiarowana jednemu dziecku z okazji Dnia Dziecka to 170 zł.
Więcej: Plany Polaków na Dzień Dziecka
W pierwszym kwartale 2025 r. na zlecenie Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego zrealizowaliśmy badanie wśród zagranicznych studentów i absolwentów kierunków medycznych w Polsce w ramach projektu IntMedPOL25 (Zagraniczni absolwenci kierunków medycznych na polskim rynku pracy).
Co pokazują wyniki badania? Na kierunkach medycznych – głównie lekarskim, najwięcej studiuje osób z Norwegii (14% próby badawczej), Irlandii (13%) oraz z Indii (12%).
Polska kultura i zwyczaje zdaniem ponad połowy badanych znacząco różnią się od warunków w ich ojczyznach. Najbardziej różnice te odczuwają i podkreślają studenci z krajów afrykańskich oraz osoby z Ameryki Północnej. Z drugiej strony Amerykanie i Kanadyjczycy bardzo łatwo zaadaptowali się do warunków panujących w naszym kraju i naszych uczelniach medycznych – 68% twierdzi, że było to łatwe. Również wśród tych studentów najwięcej było osób z polskim rodowodem oraz znajomością języka polskiego przed rozpoczęciem studiów.
Zagranicznym studentom i absolwentom kierunków medycznych najbardziej podoba się w Polsce transport publiczny (78% ocenia go dobrze lub bardzo dobrze), przyroda (76% pozytywnych ocen), bezpieczeństwo w miejscach publicznych (75% pozytywnych ocen) oraz możliwość podróżowania – w tym za granicę (71% pozytywnych ocen).
Zagraniczni absolwenci kierunków medycznych generalnie nie są chętni do pozostania i pracy w polskim systemie ochrony zdrowia – przede wszystkim ze względu na niedostateczną znajomość języka oraz ogólnie postrzegane środowisko i warunki pracy. Interesujące jest to, że najniższy odsetek Studentów planujących po studiach powrót do swojego kraju jest wśród Studentów z Afryki i Azji, z których większość planuje udać się do kraju trzeciego.
Wyniki naszego badania, obok kwestii związanych z niedoborem kadr medycznych na polskim rynku pracy omawiano podczas konferencji IntMedPOL25 w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, która odbyła się 7 kwietnia 2025 roku.
Ostatnio badając użytkowników Karty EURO26 zagłębiliśmy się w mikro-świat Pokolenia Z. Interesował nas ich styl życia, potrzeby związane z kategorią produktu oraz oczekiwania odnośnie do komunikacji marketingowej.
Okazuje się, że osoby korzystające z Karty EURO 26 są przebojowe, mają jasno określone krótko- i średnio terminowe cele w życiu. Rozwój osobisty i korzystanie z życia są dla nich głównymi priorytetami. Są bardzo aktywni, z pasją realizują swoje pasje: podróże, sport, taniec czy kino.
Wartości, którymi się kieruje się Pokolenie Z mają dla nich bardzo praktyczny wymiar – są ciekawi świata, ale nie „na hura”. W dążeniu do zawodowych i osobistych celów są odpowiedzialni, chcą czuć się bezpiecznie. Oferują innym szacunek, szczerość i wsparcie – i tego samego oczekują w zamian, niezależnie, czy mają do czynienia z drugą osobą, instytucją czy marką.
Inny Format Sp. z o.o.
ul. Kaprów 3A/14
80-316 Gdańsk-Oliwa
+48 696 471 111
if@innyformat.pl
www.innyformat.pl
NIP 584 27 26 059 / REGON 221 564 786
Sąd Rejonowy w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy
KRS 0000412087 / Kapitał zakładowy: 10 000 PLN