RELACJE I MARKA W SEKTORZE B2B

Branża badawcza nasycona jest badaniami percepcji marki, rozwoju produktów czy preferencji konsumenckich. Rzadziej mamy okazjÄ™ badać jakość wspóÅ‚pracy oraz relacje miÄ™dzy partnerami biznesowymi.

 

Latem prowadziliÅ›my takie badanie na rynkach polskim, niemieckim i austriackim. Nasz klient z branży HVAC chciaÅ‚ siÄ™ dowiedzieć, jakie elementy sÄ… ważne dla jego partnerów, by można byÅ‚o myÅ›leć o rozwoju oraz umocnieniu pozycji konkurencyjnej.

 

PrzeprowadziliÅ›my kilkadziesiÄ…t wywiadów pogÅ‚Ä™bionych z partnerami i podwykonawcami naszego zleceniodawcy, aby pogÅ‚Ä™bić ocenÄ™ wspóÅ‚pracy oraz dokÅ‚adnie poznać ich potrzeby i oczekiwania w zakresie wspierania i wzmacniania relacji biznesowych.

 

W obszarze strategicznym najważniejsze w budowaniu dobrych relacji i wspólnym rozwoju jest zaufanie, życzliwa, otwarta i szczera komunikacja. W relacjach – na poziomie operacyjnym – bardzo istotna jest także satysfakcja klienta oraz wysoki profesjonalizm Å›wiadczonych usÅ‚ug (np. wzorowa organizacja pracy, czy punktualność), a także przyjazne, nowoczesne i efektywne narzÄ™dzia komunikacji.

 

Sfera finansów wpÅ‚ywa oczywiÅ›cie na relacje, ale nie jest kluczowym elementem dÅ‚ugofalowej wspóÅ‚pracy. ZupeÅ‚nie jak w sÅ‚ynnym powiedzeniu, że gentlemani nie rozmawiajÄ… o pieniÄ…dzach. Z drugiej strony każda ze stron partnerstwa musi czuć satysfakcjÄ™ z obszaru stricte biznesowego – wspóÅ‚praca musi nie tylko siÄ™ opÅ‚acać, ale także gwarantować stabilny rozwój oraz możliwość inwestowania.

Obróć urządzenie do pionu